"Lungul drum al Aumei" de Eucabeth Odhiambo (recenzie)

Umanitatea poate fi caracterizată de o mulțime de termeni, precum evoluție, adaptabilitatea sau independență, însă cred eu că unul dintre cele mai importante și pregnante aspecte ale omenirii este nepăsarea.
Într-o societate în care tendința generală este aceea de a ne plânge mereu de "nimicul" pe care soarta ni l-a pus la dispoziție, ne este foarte greu să vedem realitatea dură a existenței unei părți însemnate a populației globului, reprezentată de oameni care locuiesc în țări sărace, în care un trai decent este un vis îndepărtat, imposibil de realizat.
"Lungul drum al Aumei" este un roman de o actualitate acută, care prezintă povestea Aumei, o tânără din Nepal care duce o luptă aprigă cu tradiția și mica comunitate în care trăiește pentru ca visurile să-i fie recunoscute.


Mi s-a părut izbitoare comparația între viața mea și cea a protagonistei. În timp ce eu am acces nelimitat la informație și nicio piedică în realizarea dorințelor mele, Auma nu doar ca trăiește în condiții mizere și are acces limitat la educație, dar este și nevoită să aibă grijă de frații ei mai mici după moartea părinților, renunțând pentru o perioadă nedeterminată la studii, pentru a se putea dedica în întregime întreținerii gospodăriei.
Această carte abordează și subiecte sensibile, ca de exemplu despre cât de puțin informați sunt oamenii din țările sărace asupra bolilor și despre cum pot provoca superstiția și ignoranța moartea.

Am apreciat foarte mult curajul Aumei și maturitatea de care dă aceasta dovadă în luarea deciziilor, în ciuda vârstei ei fragede. Este foarte important să aspiri la succes, însă nu trebuie să te lași copleșit de intensitatea dorințelor, ci trebuie să iei in calcul și aspectele mai puțin neplăcute ale realității care-ți marchează existența.
Auma m-a învățat că indiferent de cât de multe piedici ar apărea în calea mea, nu trebuie să renunț niciodată la idealurile mele, deoarece, în cele din urmă, ele se vor materializa.
Recomand acest roman cititorilor dornici să aibă o perspectivă cât mai largă asupra diverselor nivele de trai existente în întreaga lume.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Băieții din strada Pál" de Molnar Férenc (recenzie)

"Vincent și Theo" de Deborah Heiligman (recenzie)

,,Trei dinți din față" de Marin Sorescu (recenzie)